Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

söndag 12 februari 2012

Inställda planer........................Sjukdomstänk................

Det blir inte alltid som man tänkt sig................
Vaknade i morse med en hals som rev som tusan ont i kroppen och såsig känsla i knoppen? 

Skulle ju åka och handla til köket idag, men i stället ligger jag här hemma utan att orka ta tag i något vettigt överhuvudtaget.

Så kan det gå, men bättre att vila idag och orka med att gå till jobbet i morgon.
Så tänker jag som har en arbetsmoral som ibland gränsar till näst intill i lite för mycket?
Om man nu kan ha en arbetsmoral som är för hög.
Tror faktiskt det och här kommer några korkade exempel:
  1. Cyklat till jobbet med njurstensanfall (det gör inihv... te ont ska ni veta?)
  2. Suttit och gråtit på jobbet, mått frukatnsvärt dåligt med svår lunginfalmation kombinerat med lika svår bihåleinflamation?
  3. Finns mer, men det tar vi inte nu!
Tror faktískt att jag lärt mig med åren att helt enkelt känna av min kropp lite bättre.
Har den stora turen i livet att inte ha drabbats av någon kronisk sjukdom.
Tycker frukatnsvärt synd om alla som kämpar och strider med både läkare och försäkringskassa. Att behöva vara frisk för att orka vara sjuk????
Ger hellre min sjukpenning till alla er för jag kan ju peta i mig en värktablett och jobba på, - eftersom jag har den möjligheten!

Ni som för en ständig kamp får många stora stärkande blombuketter från mig!

1 kommentar:

Hanna sa...

Krya på dig!Ha en fin kväll!
Kram
Hanna