Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

fredag 7 december 2012

Urs, vilken fredagshandling.........................

Nä,ä fy bubblan.

Ibland behöver jag en "Ta bort mig knapp" eller "Ta mig härifrån pronto".......
Inte för att det brukar hoppa grodor ur min mun som ni kanske just tänkte på utan bara för att jag är en människa som gillar när vissa saker går undan och blir klara NU eller till och med för en stund sedan! 

Åkte till stormarknaden idag där jag skulle handla en del som behövs till ett läger i helgen och så var det lite ingridienser till en skoluppgift som skulle utföras framför spisen av Lillen.

Så bara händer massa grejer som ingen vill vara med om.
Tar en flaska drickjoggi från hyllan som illa nog är sprucken - så nu ligger vinterjackan i tvättmaskinen.
Plockar ner en flaska sjöljmedel, den är öppen så jag får ganska mycket på händerna, kan bara rekomenderas till tvätten då det luktar ganska starkt.
Nu luktar jag alltså jordgubbsjoggi och sköljmedel....................

Står vid bandet och lägger upp mina varor, men jösses glömde visst handla middagsmat. För Lillen ringde ju faktiskt mitt i handlingen och ville skjuta upp sitt matlagande till söndag. Aj, då! Tur att vi har god fantasi och en hyfsad välfylld frys.

I kassan får jag inte upp dragkedjan till min handväska, sliter lite och lyckas få upp plånboken, behvöver telefonen där jag har en kod till det ena korten. Slänger ner telefonen i väskan av ren stress.  - Vad händer, jo alla mina antecknigar raderas.....Hur gick det till liksom?!

Nu är jag hemma och välbehållen, men jag tänker......
Kanske inte borde åkt och handlat idag?

Men nu, nu blir det glögg och bara landa i lugn och ro med brasa, ljus och min underbara familj!




1 kommentar:

Vikeskärs hem och ting sa...

Ibland vill man bara sjunka under jorden vissa dagar. Då ska liksom allt hända.
Hoppas du får en fin söndag, Kram