Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

onsdag 19 december 2012

Lyckan att ha ett jobb..................

Ibland tänker jag med ett stort leénde på läpparna, -att vad lyckligt lottad jag är som har ett jobb att gå till varje dag.
Dessutom ett jobb som jag verkligen stormtrivs med.
Tänker ibland på alla ungdomar som ska slussas ut på arbetsmarknaden efter gymnasiet. Dom har det verkligen inte lätt.

Om jag jämför när jag gick ut som barnskötare (väldigt länge sedan, men i alla fall...) När jag skulle söka mitt första jobb på dagis (det hette så på den tiden) så hade jag den otroliga förmånen att välja och vraka på många, många olika arbetsplatser.

Tänk er 18 år väldigt ung, helt utan arbetslivserfarenhet och jag fick välja, det var inte arbetsmarknaden som valde mig utan tvärt om.
Inte som idag att man inte duger om man inte har ett gedigert Cv och hur ska man kunna få det om arbetsgivarna inte ger unga chansen att visa vad de går för.

Så uppmaning till alla arbetsgivare eller alla som anställer personal. Ge de unga en chans att visa vad de kan med fokus på att alla kan lära. "Men en del lite långsammare än andra" som Lillens underbara kompis med Adhd brukar säga så klokt! 
Ta hand om er därute, stanna upp lite, slappna av och andas för det mår vi alla bra av!

Inga kommentarer: