Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

fredag 28 december 2012

Farväl..................................

Jag säger Hej då till julhelgen som nu är över känns det som.
Vi har en del julsaker kvar än för barnen gillar verkligen det juliga. Även om våra barn är ganska stora och vi inte har särskillt mycket "julat" här hemma, så tycker de om att ha kvar känslan av julen.
Men alla goda skumtomtar är uppätna för länge sen!

Tänkte lite på julen häromdagen och samhället vi lever i 2012. Jag får en känsla av att precis som våra liv ska rusa lite förbi så springer många av oss igenom julen med div. tillbehör snabbt också.
Nu efter julhelgen läser jag hos många om en längtan till nyår, plocka ner julen i lådorna igen och ge sig i kast med glitter och galmour...................

Visst är det lite som livet i stort för många att hela tiden ha en längtan till något som kommer eller något som är bättre än det vi redan har.

Varför har vi tappat bort känslan av att vara nöjda med det vi har och stanna i den lyckan vi har precis här och nu?
 
En tanke från mig till dig är att stanna upp,
om än bara för en liten stund och känn dig nöjd! 

3 kommentarer:

Unknown sa...

En väldigt bra tanke,jag är en sån som inte har så stora krav utan är för det mesta nöjd med den jag är å hur livet är och dyker det upp nåt speciellt så blir jag extra glad...:)))) Jag försöker leva en dag i taget för annars kan det bli stress för mig å det mår min kropp inte bra av...
Massor med kramar till dig fina du...

Hanna sa...

Så kloka tankar.
Ha en fin lördag!
kram
Hanna

DesignbyTornblad sa...

Verkligen kloka ord! Ja, jag undrar också varför man alltid vill rusa vidare till nästa grej. Det är ju bara nuet som finns.

Gott slut!

Hälsningar Malin