Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

söndag 21 november 2010

Jul-längtan...........

Nu har jag upptäckt en sak och jag är så glad!
Det är helt legalt att börja julfixa redan nu. STort TAck till alla underbara bloggare som jag följer. Det är ni som har den otroligt positiva inverkan på mig och ger mig en fantastisk jul-feeeling när jag kikar in hos Er.
För att liksom rätta mig i leden och vara med i grupp-gemenskapen så startar jag såklart också med julfixet. Ja, i lite "light-version" förstås, man vill ju avnjuta känslan länge och också åka med på det glimmande jultåget under många, många dagar. För annars kommer slutstationen alltför snabbt.
På onsdag är det faktiskt bara en stackars månad kvar till självaste julafton - myyyyyyyys!

Nu ska jag baka en ljuvlig mjuk pepperkaka tillsammans med dotterna och den avnjuter vi såklart i ett nystädat och fixat hem med tända ljus och alla är lyckliga - som en saga................????
(I verkligehten får jag se om jag hinner sväva runt med dammsugaren och trasan i kanske halva huset!)  Men de tända ljusen ska jag nog få till!
Men vi vill väl alla drömma - eller vad säger ni?

Har fyndat två fina pepperkasformar som jag gjort hål i och ska sätta fina röd/vit rutiga band i och hänga upp. Blev också glad för röda små ljushållare till julgransljus för vi har bara traditionella i silver.






Söndagshälsning från Loo.

Inga kommentarer: