Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

lördag 13 november 2010

Att bygga tillsammans........

Hejsan Hoppsan.

Så vardet lördag då - härligt, men väldigt gråväder därutanför.

Idag skulle det äntligen ske, efter en veckas lite "manipulerande" övertalning och snälla tillrop från mig till mannen. Vi har ett nyrenoverat badrum som blev jättefint och nästan???......
klart för ganska länge sedan nu känns det som!
Meeen från badrummet kommer man in i ett förråd och det fungerade inte så bra att byta dörr och karm vid renoveringen eftersom det tidigare satt en bastudörr där. Olika mått och så, men nu vill jag slutföra?

Ibland har min kära man en alldeles fööööör lång transportsträcka för att komma till inspiration och till verktygslådan. Den "gode Anders" (arga snickaren) skulle förstås ha frågat mig varför jag inte tar tag i det själv?
Men vadå - nån himla fördelning av arbete här hemma måste vi välan ha - eller?????
Den här gången var det dessutom för trångt för att båda skulle vara delaktiga.
Jag och dottern bakade lite goda saffransbullar under tiden
- fika måste ju hantverkaren ha!

Dörren har i alla fall blivit nästan klar idag och jag är så glad, så glad. För det innebär att vi kan kasta oss in i nästa lilla renoveringsprojekt här hemma säger jag och kära, kära mannen suckar lite...................Kök, eller hall, kök eller hall, kök eller hall.....................?
Får ordna lite familjeomröstning tror jag!

Bjuder på några bilder från vårt "fin"-badrum för det andra kan inte visas på bild, Hm...



Kommod och spegel från Hafa, tvålpump från Lagerhaus och handduk från Gripsholm.


Njut nu av lördagskvällen, för det tänker jag göra!
Från Loo.

Inga kommentarer: