Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

onsdag 24 november 2010

Beslutet är taget..........

Tjohosan - årets strörsta beslut är tagen och familjens jul kommer

2010 gå i röd/vitt.
Fint och traditionellt!
Det blev vår son som fick lägga sin enväldiga röst på färgbeslutet och det känns bra.

Jag är jättenöjd eftersom det innebär att vi faktiskt måste shoppa lite nytt jul-piff för att få till den rätta känslan...........

Den lilla shoppingen började igår med lite fina tyger och band som jag ska sy stoppade hjärtan av som vi sedan kan hänga i granen.
De här tygerna valde jag.



Några fina julblommor har hittat hem till oss. Känns jättekul att starta i lite maklig takt för att så småningom lägga in en högre växel och fullkommligt blomma ut i julkänsla!





Visst är det fint med fårskinn. Det här fick dottern när hon var bebis och nu värmer det våra rumpor i schäslongen - mysigt!
Har lite planer på att byta vår "fula" köksgardin till en vit hissgardin. Men då måste jag spackla igen några hål och måla den lilla väggsnutten vit och så måla elementet förstås. Ops, mannen får spader på mig!
Det gick inte så bra att ta upp diskussionen om att göra om hela köket - blev bara mycket pust......., men kanske taktiken att göra lite
(i taget - säg inget ) fungerar bättre?



Hej från Loo.

1 kommentar:

Det Vita Drömhuset sa...

Hej.
Vad kul att du hittade till mig!
Ser att du skriver om att göra om köket men att maken protesterade! Samma här, men jag fick till målning av väggar och målning av kakel! Så det får jag vara nöjd med så länge!

Här blir julen också röd och vit fast med inslag av zink också. Och givetvis allt mitt fattigmanssilver! Såååå fint.

Ha en go kväll!

Kram Åse