Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

tisdag 6 november 2012

Glad som gubben..................



Sitter här och tänker på vilka möjligheter jag fått.
Förra terminen gick det inte så bra. Jag sökte en utbildning som jag inte kom in på, fick ett nytt jobb på halvtid men min underbara chef slutade och upplägget blev inte så bra längre. Plötsligt hade kommunen omorganiserat och jag skulle ha min tjänst under tre olika chefer.
 
Tänkandet började för mig - vad skulle jag göra?
Jag är inte den som ger upp i första taget, men jag är ganska bra på att vända och vrida på mitt tänk.
Sökte först en tjänst där jag kom långt fram i rekryteringsprocessen, ända fram till slutet faktiskt, men blev till sist inte vald.
 
Sökte en annan tjänst före sommaren som jag väldigt gärna ville ha. Väntade och väntade på besked och till slut kom det. Jag fick skriva på för mitt nya arbete som förskolechef.
Åh, jag säger jösses vad roligt jag har på jobbet! Otroligt mycket att göra men helt fantastikst och det är precis här jag ska vara!
 
Så jag är så tacksam för att vissa saker inte gick vägen, för nu är jag ju precis där jag vill vara!
 
 

1 kommentar:

Unknown sa...

Men GRATTIS till din nya tjänst,tänk vad livet kan föra med sig..;))

Ha en riktigt härlig dag..

KRAMAR till dig!!!