Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

måndag 23 januari 2012

Om att vara en estetisk nörd...........................

Kanske jag är en smula nördig när vi pratar om estetik ?
För mig handlar estetik om att något hör ihop och bildar en grupp, kan ex. vara färger, former eller en känsla.
När jag eller vi ? väljer något till hemmet så tänker jag alltid på om det passar in, eller när jag väljer strumpor ur strumplådan så väljer jag färg som passar till dagens överdel, eller valet av påslakan när vi bäddar nytt på helgen som ska passa in. Massor av sådanan val som för en del människor inte har någon större betydlelse, men för mig är viktiga!

Att ex. hitta en liten burk med duschkräm som jag bara måste köpa (det var på rea!). Men jag köper den för att den passar så himla bra i vårt badrum. Nu står den där på hyllan och lyser turkos tillsammans med några andra nödvändiga badrumsflaskor i, ja, just det - turkos....

Vill bara tillägga men också förtydliga att trots mina estetiska val här i livet så är jag inte det minsta exklusiv. För mig/oss gäller det ganska enkla, för det är inte alls priset det handlar om eller en lust att visa upp något utan helt enkelt bara för att jag tror att vi mår bra av att vara esteter!

Inga kommentarer: