Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

torsdag 22 augusti 2013

Underbara vänliga människor ..............

Jag är helt ställd och beundransvärd över hur vänliga en del människor är! Jag menar inte sådär vänliga som de allra flesta av oss är. Utan sådär "yber"-vänliga så man inte tror det är sant när man hör det.
Nu ska jag berätta en liten historia för er där vänligheten inte har en ända gräns och när ni läser kan ni tänka på att jag har ursprung som 08-tjej med en kultur från "storstan"?.....

Lite framåt i tiden ska jag och Lillen åka iväg en bit hemifrån på träningsläger på helgen. Ja, om ni följt med mig så förstår ni att det inte är jag som ska träna. (:

Lillen ska bo tillsammans med sitt team på en skola och mamman vill inte sova där?
Något händer i den lilla staden så det är jättesvårt att hitta boende - kanske jag är en aningens sent ute också.

Jakten på en sängplats börjar nu för min den och det är då det händer. Det första B&B jag ringer till har fullt, men inga problem jag får snabbt numret till väninnan som har en liten fin bod med B&B längre ner på gatan. Men tyvärr har hon också sin säng bokad för helgen. Då blir jag erbjuden ett rum i hennes hus................nä, dra på?

En vilt främmande snäll kvinna bjuder in mig i till att få låna ett rum hennes hus. Några barn har flyttat hemifrån så det finns gott om lediga sängar talar hon om för mig!
Åh, maken till vänlighet, åh, jag tror nästan inte att det är sant!
Vi ska höras dagen efter, men då blir jag uppringd av ytterligare en väninna (är det så att kvinnor håller ihop i småstaden?) Och denna väninna har ledigt på sitt boende och allt är nu ordnat.

Jag delar gärna med mig av den här lilla solskenshistorien som i alla fall för mig är helt fantastiska det förvånar mig och jag blir så lycklig, att dessa människor la ner både tid och intresse för att jag skulle få en sovplats.
Vill hylla och basera ut ett starkt och rungande TACK! - Ni är underbara - All kärlek till Er!