Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

lördag 17 augusti 2013

De svåra valen .................

Lördagen är här och idag ska Herr Loo och jag ta oss en tur till Västerås.
En aningens spretig tur?
Vi ska titta på allt från kläder, en handväska, utemöbler, lite korgar och sist men inte minst murblock-sten till en liten mur som ska byggas.

Vad jag tänker på är alla dessa val man ställs inför när man gör om en miljö. Vilket är himla spännande, men stundtalst blir jag livrädd......eller kanske snarare en aningens tvivlande......

Vår utemiljö växer sakta men säkert fram och nu ska vi då välja sten till muren.
Ingen konstigt alls tänker ni såklart, men jag kan i vissa fall vara en riktigt velare...............
Är väldigt konsekvent och reflektionstänkande, vilket betyder att jag måste ha vissionen framför mig över ett färdigt resultat. Valet känns viktigt eftersom det handlar om en ganska stor investering som vi valt att göra. Och det valet var inte alls svårt att ta, men många val därefter, många diskussioner med varandra och med våra byggare och mycket spännande letande på nätet och i diverse affärer..!

Så här såg det ut i början, nu är allt intryckt i garaget?

Men jag är säker på att vi kommer bli väldigt nöjda med det mesta-för det kan vara svårt att sätta sig in i hur allt sedan kommer fungera.
Som, har vi valt för litet utespa, blev däcket för stort, skulle vi valt olika sorters marksten - ja, ni fattar ju?
Ps. Riktigt sketafult med olika typsnitt på texten, men det är bloggers###% fel! Ds.

Inga kommentarer: