Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

onsdag 4 april 2012

Om att bo i hus.........................

Att bo i hus innebär alltid att något kan bli bättre eller se snyggare ut - både inomhus och ute i trädgården.
En gång i tiden när jag var lite, lite yngre............. bodde jag många år i hyreslägenhet. Rena rama lathundstiden eftersom stopp i avlopp var lika med ring hyresvärden, hissen strejkar var lika med ring hyresvärden, toan är trasig var lika med##### osv. osv.

Numera är det mer liksom - ska du, jag eller hantverkaren (nä-för dyrt!)??????
Många saker ska vi såklart hela tiden fixa med och det är absolut en del av charmen med just att ha hus, att dela jobbet tillsammans.

Varför jag tänker på just det här nu är väl för att vårt hus fortfarande är rörigt och renoveringsdammigt överallt. Köket stannade av när sorgen tog vid, men i påsk hoppas jag vi kan fortsätta i alla fall lite med köket.
Vårt hem kommer aldrigt bli någon utställningslokal över ett modernt 2000-talshem.Vilket vi heller inte vill, meeeen.

Men jag hoppas vi får till ett hem som just vi känner är trivsamt och passar vår lilla familj och vi är ju i alla fall en liten, liten bit på väg............................(:

Tjoho, snart ere Påskhelg med massor av mys.........................
Åh, nu, nu ere Arga Anders på TV:n en riktig Loo-favvis!!!!!!

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Håller med dig. Ibland så känns det hopplöst och ibland är allt toppen. Jag vill inte byta mot lägenhet då skulle jag kvävas. Ett eget hus är frihet och lite stopp i avlopp då och då gör inget. Kram Pia

Hanna sa...

Glad Påsk!
Kram
Hanna