Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

lördag 22 januari 2011

Hylla klar............ Trevlig lördag.......

Hejsan på Er!

Nu är den bruna hylla i vår hall vit och jag blev jättenöjd. Inget större projekt direkt,
men klart en aning lite bättre i hallen.

Nästa vecka ska jag göra ett besök på färghandeln och låna hem lite tapetböcker. Faktiskt är det så att jag redan vet vilken tapet som skulle passa riktigt bra i vår hall. Men ibland måsta man ta till lite hjälpmedel för att övertyga en viss närstående (hm.... )
En mycket kär "vän"! som tycker det är snyggt i hallen som det är. Men vi har kommit överens om att göra om i hallen, så nu är det bara att tuta och köra tycker jag!

Annars har vi haft en riktigt skön lördag!
Först var det mysfrukost, goda mackor, kaffe och långsittning. Sedan lite plock och pyssel, lunch och på mitten någonstans så tog jag och storasyster i huset en liten promenad. Hon har varit sjuk och behövde få lite luft och lite fin färg på kinderna.
Sedan var det dags för lite nytta skurade i kylen - hu så tråkigt, men vad nöjd jag känner mig när det glänser därinne.
Snart blir det film och lite godis för alla. I kväll ska vi prova ekologisk lakrits!


           Visst hittade jag fina godisar, kanske ser ut som påskgodis.
                                Men jag tyckte de hade härliga vårfäger?

En Trevlig lördagskväll önskar jag er alla från Loo!


Inga kommentarer: