Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

lördag 28 september 2013

Dagens miljötips ...................... SMART

Vill gärna dela med mig av ett litet tips i temat miljön.
Vi handiskar en del saker (förstår inte dem som vågar stoppa allt i diskmaskinen?)
Men det droppar en hel del ner på bänken och diskar vi en stor disk så kan det till och med rinna ner på luckorna och ner på golvet. Vet inte hur det går till, men så är det i alla fall.
För ett tag sedan hittade jag ett finurligt diskunderlägg från SMART. Och smart är det kan jag lova, vi lägger på den när vi diskar, tvättar den lite då och då i 60gr och den blir som ny igen.
Mycket bättre än den vanlig kökshandduk.
Nu har vi köpt disktrasan också, inga fläckar på bänken och tvätt i 60 gr.
Så bra att jag måste köpa fler och jag har sett dem lite här och där i mataffären bla. Coop har dem
 
Åh, jag känner mig jätteduktig som i alla fall är med "pyttelite" för att bevara vår  Moder jord. Jag eller hela familjen jobbar på att bli bättre och mer miljömedvetna måste jag väl tillägga!
 
Här är förrådet uppe och våra Glada bröderna snickare spikar och jobbar på som bara den.


 
Nu är det grundmålat också staket är uppe, men det visar jag en annan dag.
Hoppas ni alla njuter lördag nu hos oss vankas det lite kräftor-mums.


Inga kommentarer: