Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

söndag 10 februari 2013

Obs! Stör ej, parkerad vid böcker och dator .........

Ja, så är min verklighet nu.
En underbar bok om ledaskap - bara 880 sidor. Måste ha en "dramaten" en blommig när jag släpar runt på eländet. Efter första kapitlet höll jag på att kapitulera. Inte för att jag är någon som är känd för att ge upp när jag väl gett mig in på en utmaning. Men jösses!' Det var ingen kioskroman precis som man kan dansa runt med samtidigt som man dammsuger och ändå förstå varenda ord man läser. Boken är både svårläst och alldeles för tung för att överhuvudtaget fundera på att göra något annat än att sitta i fåtöljen  Poch avnjuta kapitel för kapitel...........

Det här är tunga grejer det -ledarskap !
Men egentligen vad klagar jag på, högskolan besöks en gång per månad, läsa och skriva några uppgifter samtidigt som jag jobbar heltid som nybliven chef. Finns faktiskt mååååånga som har det betydligt tuffare?

Men hoppsan jag glömde ta med familjen, jag finns förstås här för dom också!

För er som inte vet så är en dramaten en sån där underbar kärra man drar efter sig. Hittas oftas på något äldre personer, men är det möjligtvis någon yngre som drar den så jobbar de inom hemtjänsten. (eller pluggar hårt!)  (:

Nu ska jag njuta söndag, för nu är jag klar för den här gången!
Ta hand om er!


1 kommentar:

Hanna sa...

ha en fin söndagskväll.
Kram
Hanna