Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

söndag 17 februari 2013

Ett år sedan ........................ Härma andra ...........

Tittade runt lite bland mina bilder och kunde konstatera att för ett år sedan hade jag redan "vårat" till det lite här hemma.
Det finns inte i år kan jag säga. Inga pasteller så långt ögat når, bara några söta vita pärlor har passerat förbi vårt vardagsrum.
Men det känns helt ok. bara att gilla läget och vänta liksom?
Igår var vi nere i Skåne en liten tripp. Åt fantastisk lammfile på en liten helt underbar krog i en stenad källare, med otroligt härlig stämning, god service och fantastiska dofter från köket.

På tåget - ganska lång resa så satt jag och surfade runt lite och hamnade på en sida där det var en massa tyckande om att bloggare härmar varandra.

Men hörrni, är det inte precis vad bloggvärlden går ut på - att hitta och "sno" lite bra ideér. Låta sig inspireras, hitta köptips och att dela ganska mycket med andra?
Sen kanske det blir lite trist om någon koipierar rakt av, men det handlar väl också om att man gillar någons stil. Så länge man inte gör det för att skada någon eller kränka någon så kanske det inte gör så mycket?
Jag tänker på att vara en förebild och en förebild har förmodligen en massa anhängare som kanske inte dyrkar men i alla fall beundrar vad förebilden gör och låter sig påverkas av den.
Kan det möjligtvis vara så att vissa människor trivs med att vara just förebilder?

Det bästa av allt är ju att jag Loo kan precis som alla andra därute i "cyber"  kan välja vad vi vill titta på och vad vi väljer att läsa och fastna för!
Det är väl helt fantastiskt det!

3 kommentarer:

Piffa och Puffa sa...

Hej på dig!
Jag håller med dig fullständigt. Varför skulle vi annars läsa alla dessa inredningstidningar och bloggar? Självklart blir man inspirerad och tar åt sig det som man själv tycker om. Jag har börjat blogga igen efter ett längre uppehåll och det är enbart för all inspiration jag fått från alla bloggar.
Kram

dianasdrömmar sa...

Håller med det är ju det som är härligt att få massa härlig inspiration kram Diana

Unknown sa...

Ja,jag håller oxå med dig,för visst söker jag ibland inspiration på nätet,bland bloggar å annat....Men jag har sån egen stil så jag hittar inte så mycket,men visst ibland så dyker det upp nåt annorlunda å roligt...:)))

Önskar dig en härlig måndag nu...
Kraaaaam fina du!!