Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

söndag 6 november 2011

Söndags-fixande..........................


Oj, vad jag har grejat och fixat den här helgen.
Jag känner mig så effektiv och så nöjd, dessutom flitigt påhejad av min käre och skadade Herr Loo som inte kan böja sitt ben utan får supporta med goda ord i stället. Känns bra det med, men det hade varit trevligare att jobba lite ihop, men nu är det som det är och jag hoppas han blir bra snart för det är synd om alla som har värk tycker jag!

####Läbbiga getingboet####
Det här har hunnits med idag:
Målat i köket, element, lite vägg och fönstersnickerier.
Flyttat upp sommarmöblerna på vinden där vi hittade det största getingboet i manna-minne! Urs, men familjen, eller snarare släkten randig hade flyttat ut som tur var för bollen var bra mycket större än en fotboll - huuuuaaa !
Sedan har jag tvättat och dammsugit.
Strukit.
Bakat saffransbullar som smakade gudomligt sas det - Tack för den !
Varit och handlat lite.
Lagat middag med matvetesallad och kyckling -gott som bara den.
Jooo, åsså fikat lite förstås?



Ja det var min söndag det och en ny bricka med ljus blev det i vardagsrummet också.
Snart skall de tändas, det blir soffmys och vi ska titta på "True Talent" och hålla tummarna för våra favvisar.

Inga kommentarer: