Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

söndag 19 juni 2011

Mysig helg....................

Vårt vita sommar-hus i gråväder. Murrig bild!

En jättemysig helg har vi haft "Lillen" och jag på landet.
Vi har fixat ute på tomten, myyyyst och fiskat med korvgrillning vid havet.

Sportfiskaren ligger ner på berget och metar!♥


Ingen sol hade vi på oss i lördags, men absolut urmysigt ändå.
Det nappade inte och lite besviken blev han nog "stor-fiskaren" på att det bara var minifiskar som åt upp masken. Kanske hjälper det att uppgradera fiskeutrusningen något, får se vad det kan bli i sommarpressent!


På hemvägen gjorde vi några loppis-stopp (mutade Lillen med lite glass?) och himmel å pannkaka - vilka fynd jag gjorde!
Så superduper nöjd är jag efter att ha hittat en mega-stor zinkbalja för några ynka hundingar och fina flaskor/inläggningsburkar med både lock och metallknäppe till för några kronor. En äppelvagga av storleken mega den med fick också följa med hem - fyndpris för den med och i vaggan ska det bli taklökar planterade.

Det är alltid kul att hitta nya användningsområden för grejer man bir förälskad i tycker jag - kan vara en utmaning och ta lång tid ibland, men det brukar bli bra till sist!

Det var vår helg det och snart är det midsommar och då blir det hela fyra dagar familjemys med trevliga vänner på besök.

2 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Hej där! Visst ser man fram emot midsommar och familjemys och tack för att du vill delta i min utlottning! :o)

Unknown sa...

Va härligt ni verkar haft det.. Jag gillar fiskestilen på "Lillen"..:) Ja,å snart är det midsommar och här hemma blir det fest...Hoppas på lite finare väder då....
KRAAAAM vännen och ha en underbar dag!!!