Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

torsdag 24 mars 2011

Mitt hjärtans pyssel...............

För en tid sedan gjorde jag lite småpyssel med ståltråd och tygremsor.

Några hjärtan på tråd som var enkla och snabb-gjorda att fixa till. Passar mig utmärkt för jag är INTE broderi-typen med låååååång-varit tålamod.
Näää, snabbt och ganska enkelt é mer jag!

Nu ska jag visa er hur jag gjorde - med liten risk för att bli en aningens överpedagogisk?

Material:
Ståltråd i två olika tjocklekar
Tygremsor ca. 1cm breda
Sax
Några olika tänger
Limstift



Börja med att forma en bit av den tjockare ståltråden till en droppe och fäst ihop den med en bit tunn ståltråd.
Nu är det dags att forma ditt hjärta genom att fälla ner den övre biten så att fästet kommer i mitten på de två övre "ringarna".

Sedan är det dags att börja linda tygremsor. Jag valde några olika tyg på några hjärtan och fäste då tygändarna med limstift.

När det är klart formade jag en ögla till upphängning. På några hjärtan satte jag den på sidan för att inte alla skulle bli lika.

Sedan lindande jag tygremsor runt öglan också.

Nu är hjärtat klar!
Jag knöt ihop mina med en bomullstråd som en liten girlang. På bilden har jag bara satt upp dem på väggen lite provisoriskt för nu ligger de nerpackade i "landet-väskan".

Hinner tyvärr inte pyssla så ofta. Men jag tycker det är så himla kul och avkopplande när jag tar mig tiden att skapa lite.

Tänk att i morgon kommer fredagen till oss! Love!!!!


Inga kommentarer: