Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

tisdag 1 maj 2012

Härlig klar lantluft.....................

Har vi andats hela dagen, men det blåste otroligt kalla vindar från havet på förmiddagen, men sedan blev det både lugnare och varmare på eftermiddagen.
Vi har haft en riktig mysdag på landet med massa utomhuspyssel och god sallad med matvete och kyckling till lunch och en och annan fikapaus.
Det är ett absolut måste på landet - att njuta fika.........många gånger!

Hände en riktigt läbbans grej. Jag tömde ut en stor balja med vatten som stog vid förrådet och ut rinner en liten död skogsmus och vattnet luktade så läbbans.
Tvättade såkalart baljan och begravde den lilla musen. Ingen borde få sluta sitt liv i en balja full med vatten. Förlåt mig lilla musen!!!!

Våren var inte så långt gången på landet, lite gråa bilder faktiskt, men några små blommor ställde jag vid trappan för att det ser så mysigt ut nästa gång vi kommer dit!

I morgon är det jobbtime igen, men kortvecka hörrni - om ni inte jobbar helg förstås?

Inga kommentarer: