Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

söndag 3 april 2011

En sport-helg.......................

Inte för mig då tyvärr - blir alldeles för lite sportande för min del nu för tiden, vet inte varför??????


Men helgen har varit full av judo och tävling. Långt bort igår och i vår lilla "by" idag.
När man har lite äldre barn som tävlar ganska mycket så känns det lite som om vårt umgänge finns i olika sporthallar. Vi åker på tävlingar och umgås en dag med andra "idoga" och intresserade sportföräldrar. Jättetrevligt i och för sig, men kanske lite, lite inskränkt ibland.......................

Men jag försöker alltid tänka på att det är den sortens liv vi valt just nu och det väljer vi absolut för våra barns skull. Det är också ett mycket bra sätt att umgås med barnen på tycker vi. Barnen skaffar sig med tiden ett umgänge bland sina tävlingskompisar och vi får ett nätverk av föräldrar som vi känner till. Bra investering av vår tid helt enkelt!


Nu ska jag snart iväg och stå i cafét på dagens judotävling, men sedan får det nog bli lite häng i soffan under kvällen. Nä, just det - storasyster ska skjutsas iväg på träning i kväll...... Hi, hi




Livet rullar på liksom och det gillar vi!


1 kommentar:

Det Vita Drömhuset sa...

Ja, det är på gott och ont, det där med barn som är aktiva inom någon idrott. Själv får jag stå och frysa halvt ihjäl varenda fredag då dottern på 12 år har ridning, hon är en hästtjej! Sonen håller inte på med någon aktivitet, inte så seriöst i alla fall, men det kommer väl.

Kram Åse