Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

måndag 16 maj 2011

Kan det vara möjligt.......................


Amerikanska blåbär - hoppas vi får en liiiten skörd i alla fall!

Jo, min fråga är - kan det vara möjligt att ha rabarberblommorna i vas????
Ja bara undrar????????

Har läst och lärt mig någonstans att man ska ta bort de otroligt vackra blommorna på rabarberna för att gynna bladen, stammen att växa till sig och smaka gott! Sagt och gjort, av med blommorna!
Fina blommor kan jag inte slänga bort hur som helst så jag stoppade ner dem i en kruka med vatten och ställde dem mot väggen. Om det fungerar eller inte får jag återkomma till, men så här ser de ut nu!

Vad blev då gjort i lördags under min "manjana-dag" då? Gräset blev klippt, blommor planterade läxorna blev uppstrukturerade och fixade av storasyster.
Men ingen rabarberpaj till fikat - hur jag nu kunde bortprioritera det????


Blomma utanför entrén med spalje och blompinne från Ikea.

En otroligt skön hemmafixardag i solskenet. Söndagen spenderades på gymnastiktävling - trevligt det med!


3 kommentarer:

Susanne sa...

Vilken fin idé...Kram

LjuvligtLantligt sa...

Hej Loo!

Du vann armbandet i min utlottning! :) Gå in till mig o kolla inlägget från igår.
Kram Git

Unknown sa...

GRATTIS vännen till vinsten,den är du värd...:))
KRAAAAM och ha en härlig dag nu!!!