Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

söndag 11 augusti 2013

Vår tomt ska förvandlas .........................

Innan vi åkte på semester så hoppade jag att någon vänlig liten fé skull komma med sitt fantastiska lilla trollspö..................
Åh, knasigt, men hela vår tomt med betoning på hela hade grävts upp för vi bestämde oss för att göra om allt! Så målaren till fasaden är Välkommen nästa vår!

När jag kom hem från jobbet innan sommaren så kände jag ganska mycket förtvivlan några gånger. en känsla av "vad har vi gjort" när det var en salig blandning av grävmaskin, bråte, jord, sten träd, buskar, plattor och en å annan byggare mitt i allt i hop..................
Såklart har vi själva fattat beslutet att äntligen ta tag i vår tomt, och nu har det hänt en del, så nu känns det betydligt bättre.


 
Jag visar några byggbilder så återkommer jag senare med lite mer under byggtiden.
När allt blir klar så kommer vi ha ett trädäck på 150Kvm med en inglasad veranda, ett förråd och ett litet utespa. Vi lägger också ut nytt gräs och byter våra plattor.
Massor av skönt "trädgårdshäng" helt enkelt.

Hi, hi, nu paddar de för plattläggning precis utanför "Storasysters" rum där hon och pojkvännen ligger och sover - eller kanske inte?
 

fredag 9 augusti 2013

Arbetsveckan till ända ............................ Greengate väska ................

Två arbetsdagar har avverkats i lugn och maklig takt.
Känns som en bra start på terminen, för jag vet att inom en snar framtid då växer högarna på kontoret igen, telefonen kallar på mig och mina fina medarbetare på förskolan kräver min uppmärksamhet.
Precis det arbetslivet jag vill ha just nu för jag trivs som "fisken i vattnet"!

Vilken himla bra badväska jag fick med mig på resan. Rosa från Greengate i vaxdukstyg - en riktig drömväska!
Fyndade den på Tradera för ett tag sedan å den ska absolut få ut och resa med mig igen.

Nu ska vi minsann mysa fredag min kär Herr Loo och jag, för några barn-förlåt....... tonåringar syns inte till minsann?

torsdag 8 augusti 2013

Kunde haft det sämre.......................

Ja, nu är vi hemma igen i vårt hus.
Semestern är slut och idag började jag jobba, med en aningens "småsenil semesterhjärna" Hmm? fortfarande.


Vi har varit i Spanien några mil från Alicante vid La Manga där vi bodde i en lägenhet precis vid en lagun, med poolområde och ett gym. På andra sidan hade vi öppet hav, med de allra vitaste sandstränder med gott om plats och ett härligt blått klart vatten.
Det har varit väldigt skönt, med både massa bad, sol, snorkling och en del utflykter med bilen som vi hyrde.
Vi är nöjda med vår semester, men ingen av oss kände sån stark "kärlek"  för Spanien sådär som vi en gång i tiden gjorde för Grekland. så nu böjar vi drömma och spara om en resa till någon ö i Grekland nästa sommar. Men då nöjer vi oss nog med en vecka, för nu var vi tre och det kändes för långt att vara borta så länge.
Det finns en anledning till att vi faktiskt valde att vara borta tre veckor den här sommaren, men det  berättar jag mer om en annan dag.
 
Stooora projekt på gång hemma hos oss......

fredag 12 juli 2013

Sommaren är äntligen här........................

Så blev det äntligen sommar och jag har varit borta från bloggen en väldigt lång tid.
Tappade liksom både lusten att skriva och tiden bara sprang iväg med mig.

Jag har nytt jobb, har precis blivit tillsvidareanställd efter nästan ett år som tf. Men jag älskar mitt nya jobb fast det skäl mycket av min fritid.

Men det är en ny fas i livet som börjat och våra barn är stora och det gör inget om jag kommer hem senare på dagarna.
Herr Loo har också utvecklats till en utmärkt "husa" ?!! Det är kanske hans tur nu att ta den biten av livet

Kommer nog inte skriva så mycket i bloggen, men jag läser era bloggar som både ger glädje och berör. 

Återkommer en annan dag, för vårt kök blev färdigt till slut - tog låååång tid, men vi är väldigt nöjda.
Andra projekt har påbörjats, men som sagt  -mer om det en annan dag när skrivlusten kommer på mig igen........
 
Ta hand om er så länge och Njut av livet i sommar-Sverige!
 

lördag 23 februari 2013

En bra investering ? ........................

Herr Loo och jag har pratat ett tag om att köpa en riktigt bra säng. Helt enkelt att investera i oss själva!

Idag när vi var ute och åkte så svängde vi in på en sängbutik och blev fast?
Inte fast i butiken, men fast liggandes bredvid varandra i en underbar kontinentalsäng, med värsta bästa komforten.
Nu sover vi i helt vanliga Ikeasängar, funkar i och för sig. Men det är nog en otroligt god invstering till en hållbar kropp att sova i en riktigt bra säng.

 Några snygga påslakan från Ikea.

Så nu är tankeprojektet igång, för om vi nu köper oss en fin säng så är det verkligen nödvändigt!!! att renovera sovrummet! (Tycker jag!)
Vår ursega köksrenovering börjar äntligen bli ett avslut på, men tyvärr blev det lite stopp igen eftersom Herr Loo skadade sig. Men snart så är hela köket klart och då måste vi ju ha något annat att bita i!
 
Snart är det Mello-time för hela familjen Loo.

söndag 17 februari 2013

Ett år sedan ........................ Härma andra ...........

Tittade runt lite bland mina bilder och kunde konstatera att för ett år sedan hade jag redan "vårat" till det lite här hemma.
Det finns inte i år kan jag säga. Inga pasteller så långt ögat når, bara några söta vita pärlor har passerat förbi vårt vardagsrum.
Men det känns helt ok. bara att gilla läget och vänta liksom?
Igår var vi nere i Skåne en liten tripp. Åt fantastisk lammfile på en liten helt underbar krog i en stenad källare, med otroligt härlig stämning, god service och fantastiska dofter från köket.

På tåget - ganska lång resa så satt jag och surfade runt lite och hamnade på en sida där det var en massa tyckande om att bloggare härmar varandra.

Men hörrni, är det inte precis vad bloggvärlden går ut på - att hitta och "sno" lite bra ideér. Låta sig inspireras, hitta köptips och att dela ganska mycket med andra?
Sen kanske det blir lite trist om någon koipierar rakt av, men det handlar väl också om att man gillar någons stil. Så länge man inte gör det för att skada någon eller kränka någon så kanske det inte gör så mycket?
Jag tänker på att vara en förebild och en förebild har förmodligen en massa anhängare som kanske inte dyrkar men i alla fall beundrar vad förebilden gör och låter sig påverkas av den.
Kan det möjligtvis vara så att vissa människor trivs med att vara just förebilder?

Det bästa av allt är ju att jag Loo kan precis som alla andra därute i "cyber"  kan välja vad vi vill titta på och vad vi väljer att läsa och fastna för!
Det är väl helt fantastiskt det!

torsdag 14 februari 2013

En hjärtans dag .......................♥ ♥ ♥

En hälsning till er alla i hjärtats tecken.


Häromdagen var det tandborstens dag - ja, det är sant. Var på apoteket och fick den informationen.

Men jag gillar alla hjärtans dagen mycket bättre.
Kärlek, omsorg, glädje, och många, många fler positiva ord som skickas mellan oss denna dag!
Och jag vill förstås sprida många, många hjärtan till er en dag som denna!

Fick hjärtchoklad av Herr Loo, vanligt - ja, vet. Men den lilla asken glädjer mig enormt och påminner  mig om att jag har den stora lyckan att ha en massa kärlek runt omkring mig.
Ta hand om varandra i kväll, med eller utan hjärtan! 

tisdag 12 februari 2013

Vinter ,vitt, snö, vackert, vilsamt, väääääntan .......

Så känner jag nu en ganska lång väntan på att allt ska vakna till igen. Nu hamnade vi liksom i dvala igen? Snön vräker ner utanför vårt fönster och kylan biter tag i en när man sticker ut näsan.
Inte för att jag vill ha hit våren riktigt än, men en liten, liten föraning kanske!
Puttar in en lite vårig bild och den får vi nöja oss med så här i mitten av landet.
Lillen och jag ska till Skåne i helgen, det är ju faktiskt åt den varmare breddgraden. Så vad tror ni - får vi uppleva lite vår i helgen måntro?

Nu väntar lite tvätthäng och sedan är det dags att hämta hem Storasyster.

söndag 10 februari 2013

Obs! Stör ej, parkerad vid böcker och dator .........

Ja, så är min verklighet nu.
En underbar bok om ledaskap - bara 880 sidor. Måste ha en "dramaten" en blommig när jag släpar runt på eländet. Efter första kapitlet höll jag på att kapitulera. Inte för att jag är någon som är känd för att ge upp när jag väl gett mig in på en utmaning. Men jösses!' Det var ingen kioskroman precis som man kan dansa runt med samtidigt som man dammsuger och ändå förstå varenda ord man läser. Boken är både svårläst och alldeles för tung för att överhuvudtaget fundera på att göra något annat än att sitta i fåtöljen  Poch avnjuta kapitel för kapitel...........

Det här är tunga grejer det -ledarskap !
Men egentligen vad klagar jag på, högskolan besöks en gång per månad, läsa och skriva några uppgifter samtidigt som jag jobbar heltid som nybliven chef. Finns faktiskt mååååånga som har det betydligt tuffare?

Men hoppsan jag glömde ta med familjen, jag finns förstås här för dom också!

För er som inte vet så är en dramaten en sån där underbar kärra man drar efter sig. Hittas oftas på något äldre personer, men är det möjligtvis någon yngre som drar den så jobbar de inom hemtjänsten. (eller pluggar hårt!)  (:

Nu ska jag njuta söndag, för nu är jag klar för den här gången!
Ta hand om er!


söndag 3 februari 2013

Dagar som försvinner ..............................

Det känns helt otroligt konstigt att tiden bara rusar förbi mig. Vad beror det på egentligen?
Är det åldern månne, eller är det samhället runt omkring, eller är det kanske bara en känsla?

Ingen har nog svaret, men för fort går det tycker jag!
Citatet är hämtat från en vägg i ett hus där det bor en tonåring-visst är det klokt! 

Livet tuffar på med en massa jobb och studier på högskolan. Jätteroligt, men det gör
att vissa saker tar längre tid att få till och andra blir inte av alls.
Min egen blogg prioriteras inte så mycket nu, men jag försäker följa med er andra för ni ger mig mycket energi och massor med nytänkande.
Har skrivit om det förut, men bloggvärlden är fantastisk med sina olikheter. Snacka om en värld där det finns något för oss alla!
Ha det så himla bra därute i välden tills vi hörs av igen!